FAQ – ofte stillede spørgsmål
Fragt & Levering
Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse?
En ordrebekræftelse sendes automatisk til din e-mail, når du har afgivet din ordre. Bemærk, at den muligvis kan ende i dit spam-filter.
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse efter 24 timer, bedes du kontakte vores kundeservice.
Hvor lang tid tager levering?
Standard leveringstid med GLS i Danmark er 1-3 hverdage. Hvis du bestiller inden kl. 14, så vil du ofte have din ordre dagen efter.
Du kan spore din ordre ved hjælp af det tracking-nummer, som fremgår af bekræftelsen af forsendelsen, du modtager på mail.
Hvad koster fragt?
Vi tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 650 DKK. Ordre under 650 DKK kan sendes for 39 DKK til en GLS pakkeshop.
Ønskes levering til døren er vores forsendelsesgebyr:
Levering til hjemmeadresse — 69 DKK
Vi tilbyder ikke gratis returnering, men du kan købe en returlabel i vores returportal for 39 DKK. Du kan læse mere her: Retur & Ombytning.
Hvilke lande sender I til?
Vi sender i øjeblikket kun til adresser i Danmark, Holland, Tyskland, Sverige og Luxembourg. Kontakt venligst kundeservice, hvis du er bosat uden for Danmark.
Returnering & Ombytning
Kan jeg ombytte min ordre?
Det er ikke muligt at foretage en ombytning af varer. Hvis du ønsker at ombytte dit produkt til et andet, bedes du venligst returnere din ordre og afgive en ny bestilling på vores webshop.
Hvordan returnerer jeg min ordre?
Vi tilbyder 14 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Returnering skal oprettes senest 14 dage efter, du har modtaget din ordre ved at følge guiden her. Prisen er 39 DKK.
Efter returneringen er oprettet, skal varerne sendes inden for 14 dage.
Hvornår er pengene på min konto?
Når vores lager har håndteret returneringen, og du har modtaget en kreditnota på mail, kan du forvente, at pengene er på din konto inden for 7-14 hverdage. Vi ser ofte, at pengene er på din konto indenfor 7 hverdage.
Pleje af dit sengetøj
Skal det vaskes inden brug?
Vi anbefaler altid, at man vasker sengetøj inden brug grundet evt. overskydende farve, og fordi sengetøjet har været håndteret og pakket på fabrikken.
Hvordan plejer jeg mit produkt?
Alle produkter har en etiket med vaskeanvisninger. Plejeinstruktioner for de specifikke produkter findes på de fastgjorte labels til produktet.
Yderligere instruktioner og information om produkterne kan findes på vores side Vask & pleje guide.
Kan jeg vaske mit sengetøj ved 60°C?
Ja, det kan du godt. Vi anbefaler dog, at man vasker sit sengetøj ved lavere temperaturer for at skåne miljøet.
Hvordan undgår jeg, at det krøller?
At holde sengetøjet fri for krøller kan være en udfordring, især hvis du foretrækker naturlige materialer som økologisk bomuldspercale, som har en tendens til at krølle lidt mere end andre materialer. Vi har samlet en omfattende guide til, hvordan man undgår krøllet sengetøj. Find den her: Hvordan undgår man krøllet sengetøj?
Kan jeg tørre mit sengetøj i tørretumbler?
Om nødvendigt anbefaler vi, at du tørretumbler ved lave temperaturer. Sengetøjet tørre generelt hurtigere end f.eks. håndklæder. Det betyder, at højere temperatur og længere tørretid end nødvendigt kan ende ud i krøllet sengetøj.
Sengetøjet har dog tørretumbler symbolet med to prikker. Det betyder, at sengetøjet kan holde til højere temperatur og længere tørretid. Når det er sagt, så anbefaler vi lufttørring for at skåne miljøet, sengetøjet og mindske, at sengetøjet krøller.
Hvordan undgår jeg misfarvning?
Hudpleje- og hårprodukter kan være hårde mod bomuld. Ofte står det på produkterne, om de risikerer at afblege tekstiler. Ofte kan man opleve, at misfarvning primært sker af hovedpudebetræk. Misfarvning kan skyldes hud- og hårprodukter, solcreme, sved og medicin som udskilles gennem sved.
Særligt mænd kan også i større grad end kvinder udskille urinsyre fra hårsække, der kan misfarve tekstiler. Det kan være hårdt mod den sarte bomuld, hvoraf hovedpuden generelt bliver hurtigere slidt, og farven kan derfor også variere sammen med dynebetrækket.
Produkt og produktion
Er sengetøjet gennemsigtigt?
Vi arbejder med en letvægtsbomuld, som godt kan virke gennemsigtig - særligt i de lyse farver, og hvis dynen har en anden farve eller har mønstre. Det vil de fleste dynebetræk være medmindre man kommer op i en meget tyk og ikke-åndbar kvalitet.
Hvilken trådtæthed har sengetøjet?
Vores bomuldspercale har en trådtæthed på 200.
Er jeres sengetøj stadig antibakterielt?
Vi har en smule tilbage af det antibakterielle sengetøj, men det er meget begrænset. Det resterende kan du finde her: StayFresh sengetøj
Vi har omlagt vores fokus til "almindeligt" sengetøj, da det favner bredere og gør kommunikationen væsentlig mere jordnær. StayFresh kollektionen blev taget godt imod, og vi er meget stolte af den.
Vi er meget stolte af vores nye kollektion, som har samme høje kvalitet og trådtæthed, enkelte design- og funktionsforbedringer. Vævemetoden og tykkelsen vi har anvendt, medvirker til at skabe en kølende og åndbar effekt, som bibeholder følelsen af friskhed i længere tid. Derudover er det selvfølgelig fortsat 100% økologisk bomuld, som vi altid har arbejdet med.
Hvordan får jeg flere oplysninger om et bestemt produkt?
Hvert produkt har en detaljeret beskrivelse og en samling fotos på produktsiden. Hvis du har yderligere spørgsmål om et bestemt produkt, er vores kundeservice altid klar til at hjælpe dig.
Hvilken lukning har sengetøjet?
Dynebetræk:
Vores dynebetræk lukkes med hvide eller betrukket knapper.
Pudebetræk:
Vores pudebetræk har en åben konvolutlukning, som ses i de fleste pudebetræk, så man mindsker irritation i ansigtet fra f.eks. lynlås eller knapper.
Kontakt
Har du stadig spørgsmål? Så hjælper vi dig gerne! Kontakt vores kundeservice på kontakt@dawndesigns.dk eller via vores Kontaktformular.