FAQ – ofte stillede spørgsmål
Fragt & Levering
Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse?
En ordrebekræftelse sendes automatisk til din e-mail efter du har afgivet din ordre. Bemærk, at den muligvis kan ende i dit spam-filter.
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse efter 24 timer, bedes du kontakte vores kundesupport.
Hvor lang tid tager levering?
Standard leveringstid med GLS i Danmark er 1-3 dage. Hvis du bestiller inden kl. 14, så vil du ofte have din ordre dagen efter.
Du kan spore din ordre ved hjælp af det tracking-nummer, som fremgår af bekræftelsen af forsendelsen, du modtager på mail.
Hvad koster fragt?
Vi tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 650 DKK. Ordre under 650 DKK kan sendes for 39 DKK.
Ønskes levering til døren er vores forsendelsesgebyr:
Levering til hjemmeadresse — 69 DKK
Vi tilbyder ikke gratis returnering, men du kan købe en returlabel i vores returportal for 39 DKK. Du kan læse mere her: Retur & Ombytning.
Hvilke lande sender I til?
Vi sender i øjeblikket kun til adresser i Danmark, Holland, Tyskland, Sverige og Luxembourg. Kontakt venligst kundeservice, hvis du er bosat uden for Danmark.
Returnering & Ombytning
Kan jeg ombytte min ordre?
Det er ikke muligt at foretage en ombytning af varer. Hvis du ønsker at ombytte dit produkt til et andet, bedes du venligst returnere din ordre og afgive en ny bestilling på vores webshop.
Hvordan returnerer jeg min ordre?
Vi tilbyder 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Returnering skal oprettes senest 30 dage efter, du har modtaget din ordre ved at følge guiden her. Prisen er 39 DKK.
Efter returneringen er oprettet, skal varerne sendes inden for 14 dage.
Hvornår er pengene på min konto?
Når vores lager har håndteret returneringen og du har modtaget en kreditnota på mail, kan du forvente at pengene er på din konto inden for 7-14 hverdage. Når det er sagt, så ser vi ofte, at de er på din konto inden 7 hverdage.
Pleje af dit sengetøj
Skal det vaskes inden brug?
Vi anbefaler altid, at man vasker sengetøj inden brug, grundet evt. overskydende farve og fordi sengetøjet har været håndteret og pakket på fabrikken.
Hvordan plejer jeg mit produkt?
Alle produkter har en etiket med vaskeanvisninger. Plejeinstruktioner for de specifikke produkter findes på de fastgjorte labels til produktet.
Yderligere instruktioner og information om produkterne kan findes på vores side Vask & pleje guide.
Kan jeg vaske mit sengetøj ved 60°C?
Ja det kan det godt. Vi anbefaler dog, at man vasker sit sengetøj ved lavere temperaturer for at skåne miljøet.
Hvordan undgår jeg at det krøller?
At holde sengetøjet fri for krøller kan være en udfordring, især hvis du foretrækker naturlige materialer som økologisk bomuldspercale, som har en tendens til at krølle lidt mere end andre materialer. Vi har samlet en omfattende guide til hvordan man undgår krøllet sengetøj. Find den her: Hvordan undgår man krøllet sengetøj?
Kan jeg tørre mit sengetøj i tørretumbler?
Om nødvendigt anbefaler vi, at du tørretumbler ved lave temperaturer. Sengetøjet tørre generelt hurtigere end f.eks. håndklæder. Det betyder, at højere temperatur og længere tørretid end nødvendigt kan ende ud i krøllet sengetøj.
Sengetøjet har dog tørretumbler symbolet med to prikker. Det betyder at sengetøjet kan holde til højere temperatur og længere tørretid. Når det er sagt, så anbefaler vi lufttørring for at skåne miljøet, sengetøjet og mindske krøllethed.
Hvordan undgår jeg misfarvning?
Hudpleje- og hårprodukter kan være hårde mod bomuld. Ofte står det på produkterne om de risikerer at afblege tekstiler. Ofte kan man opleve at misfarvning primært sker af hovedpudebetræk. Misfarvning kan skyldes hud- og hårprodukter, solcreme, sved og medicin som udskelles gennem sved.
Særligt mænd kan også i større grad end kvinder udskille urinsyre fra hårsække, der kan misfarve tekstiler. Det kan være hårdt mod den sarte bomuld, hvoraf hovedpuden generelt bliver hurtigere slidt og farven kan derfor også variere sammen med dynebetrækket.
Produkt og produktion
Er sengetøjet gennemsigtigt?
Vi arbejder med en letvægtsbomuld, som godt kan virke gennemsigtig - særligt i de lyse farver og hvis dynen har en anden farve eller har mønstre. Det vil de fleste dynebetræk være medmindre man kommer op i en meget tyk og ikke åndbar kvalitet.
Hvilken trådtæthed har sengetøjet?
Vores bomuldspercale har en trådtæthed på 200.
Er jeres sengetøj stadig antibakterielt?
Vi har en smule tilbage af det antibakterielle sengetøj, men det er meget begrænset. Det resterende kan du finde her: StayFresh sengetøj
Vi har omlagt vores fokus til "almindeligt" sengetøj, da det favner bredere og gør kommunikationen væsentlig mere jordnær. StayFresh kollektionen blev taget godt imod og vi er meget stolte af den.
Vi er meget stolte af vores nye kollektion, som har samme høje kvalitet og trådtæthed, enkelte design- og funktionsforbedringer, samt vævemetoden og tykkelsen vi har anvendt, medvirker til at skabe en kølende og åndbar effekt, som giver en følelse af friskhed længere. Derudover er det selvfølgelig 100% økologisk bomuld, produceret i Europa og samme lave prisleje som vi altid har arbejdet i.
Hvor kommer den økologiske bomuld som I bruger fra?
Bomulden kommer fra det sydlige Tyrkiet. Selve produktionen foregår i det nordige omkring Istanbul.
Hvordan får jeg flere oplysninger om et bestemt produkt?
Hvert produkt har en detaljeret beskrivelse og en samling fotos på produktsiden. Hvis du har yderligere spørgsmål om et bestemt produkt, er vores kundesupport altid klar til at hjælpe dig.
Hvilken lukning har sengetøjet?
Dynebetræk:
Vores dynebetræk lukkes med hvide knapper hovedsageligt fremstillet af genanvendt bomuld.
Pudebetræk:
Vores pudebetræk har en åben konvolutlukning, som ses i de fleste pudebetræk, så man mindsker irritation i ansigtet fra f.eks. lynlås.
Kontakt
Har du stadig spørgsmål? Vi hjælper gerne! Kontakt vores kundesupport via livechat eller se mere på Kontakt.